cerita giler

Powered By Blogger

ho0o0ollaaa..


Friday, December 17, 2010

produk utk diri sendiri

It’s always something in mind that I want to story.. but when the times come to reveal ,it just go way .. L

Before ni de nk cite about life sepanjang sem 3 tp xjd..pastu berangan nk tulis pasal mende first time dlm hidup aku ni and xjd jugak..pe kena la ngan aku ni..mmg xde bakat dalam bidang penulisan langsung!!huhu..

Keinginan de tetapi MALAS!!!

Tu la masalah aku yg sebenar nye..”xde org boleh ubah kita melainkan diri kita sendiri”..byk kali da aku dengar ucapan 2 tp biase la as a manusia yang tak reti nk insaf2 mmg xakan amik kisah ngan ayat2 cm gitu..byk contoh bley amik tp sbb malas so xde la perubahan yang berlaku dalam hidup kita.

Lg 1 ayat yang selalu dengar tp xlangsung digunakan dengan sebaik nye..”usaha tangga kejayaan”..tp disebabkan perangai bongkak xnak usaha mak dengan senang kegagalan menghampiri kita..contoh byk depan mata tp xnk amik sbgai contoh so terima la hasil nye dengan hati yang terbuka..”sesal dahulu pendapatan sesal kemudian mmg da xde guna lg da”..ayat2 cm ni mmg sesuai utk org2 yg mals cam aku..masalah kan bile berdepan ngan org pemalas nauzubillah ni..~~??uish3..

Bila kita tgk org len Berjaya mesti la kita nk juga..xkan nk pandang dari jauh je kan..??so usaha kena la sama ngan orang yang da Berjaya 2..jgn nk kejayaan tp usaha xnak..pe hasil nye??of kos la fail…huhu..and sape yg nk fail??of kos la xde kan..tp 2 la manusia zaman sekarang ni..sume nk cepat and pantas je..xnak usaha lebih skit..ntey yang senang diri sendiri jga bkn org len(ayat mak aku selalu kate kt aku bile sifat mlas belajar aku terkluar dpan dye)kui3…

Orang malas ni senang je kita nk jumpa..tp klu nk cari orang rajin punya la susah sekarang ni..pelik kan..??tp bile pkir2 balik xde ape yg pelik la..nothing impossible in this world…mcm2 ragam manusia de kt bumi ni..yang kite xsgke akan de org cm 2 pun de kt dunia ni cume kite je yg xjumpa dowg lg..

Eh cam da jd penceramah la plak kt blog ni..hahaha..len waktu je la smbung..da tgh pagi da ni…kne tidur skarang jagk before bapak aku bgn..huhuhu

No comments:

Post a Comment